måndag 19 oktober 2015

Haglöfs Kebne

Jag måste presentera min "nya" fina ryggsäck!
Det är en Haglöfs Kebne med ram. Den är rymlig, har två sidofickor och en på utsidan av ryggen samt en under locket.

Visst, den är inte den lättaste säcken jag äger och den saknar höftbälte, men vilken charm och patina den har. Jag köpte den på en loppis i Sundsvall för 150 kronor, normalt så tycker jag att man ska pruta på loppisar men det får finnas vissa gränser.
Den är förvånansvärt skön att bära (beror kanske på mina förväntningar). Jag bär den till och från jobbet packad för några nätter i skogen och det går alldeles utmärkt.
Höjden hade varit om man hade fått den av någon äldre släkting, men jag är nöjd med de fina märkena som följde med och att säcken får leva vidare i skogen.
Snacka om kvalitet som kan gå i arv för det syns att den är välanvänd, men det är inte något som är trasigt allt fungerar som det ska.
Jag har mejlat Haglöfs om lite historik om säcken och hoppas kunna komplettera med lite mer fakta.




2 kommentarer:

  1. Jag är helt förtjust i såna gamla ryggar. Har svårt att lämna en när jag hittar en på loppis tex.
    Old style canvas rules!! Helst med mes... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig! Billigt och bra. Den här gav jag 150:- för och en liknande till grabben köpte jag för under hundringen. Faktiskt riktigt sköna också :)

      Radera

Liknande inlägg

liknande