fredag 17 april 2015

Sörmlands pärlor, Grustouring

Sörmlands finaste grusvägar

I maj ska jag och en kompis (Hans Rönnegård) arrangera grustouring för motorcyklar. Under två dagar kommer vi att avverka cirka 50 mil.
Tänk vad mycket hjort det finns..

Det finns så otroligt fina små grusvägar i vårt län och man kommer nära naturen. vi kommer göra flera stopp efter vägen för att vara lite historiekulturella också.
I går när jag var ledig så körde jag min andra rektur. När jag körde första gången låg det snö och is kvar på grusvägarna, så då kunde jag inte köra som det var tänkt.
Men i går avverkade jag 47 mil. Och jag fick verkligen mersmak:)
På måndag blir det en ny tur efter vissa justeringar av rutten.
Här kommer några fler bilder och om du är intresserad att följa med så kan du gå in och anmäla dig här: Länk
Det finns gott om trevliga rastplatser efter småvägarna

Lunchen äter man där och när det passar :)

Några större samhällen kommer vi passera också. Ursäkta om det blev mycket motorcykel på bilderna ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande