tisdag 2 december 2014

Tentipi Safir 9

Nu har jag satt upp Tentipi Safir 9.
Jag lade bara ut en presenning som golv och jag har inte satt dit innertältet heller.
Tentipi Safir 9

Jag lade mig på ett renskinn inne i tältet och njöt. Här kommer jag trivas.
Till helgen ska jag montera kaminen och testa att elda i den också eller så gör jag en liten brasa på marken, det går ju det med.
Röken smiter ut uppe i "skorstenen" och frisk luft kommer in nertill genom ventiler.
Jag tror att det här kommer bli min nya favoritbostad. Visst 13 kilo är tungt, men tanken är att jag tar med Tentipin ut med bilen och har den som ett basläger, Safir9 är faktiskt som en liten stuga.
Med tanke på att den rymmer upp mot 10 personer så kan man dela på vikten och då blir vikten bara 1,3 kilo/person.
Freja är van med tält och det här blev också godkänt

Fotogenlyktan passar bra i Tipin

Tentipi Safir 9,  rymmer upp mot 10 personer och kan man dela på vikten blir det bara 1,3 kilo/person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande