onsdag 29 oktober 2014

Rätt förberedd

Ett ofrivilligt stopp i skogen
Bilden blev lite suddig, men jag tycker att det syns att vi trivs och mår bra :)

Även under en vanlig skogspromenad så kan det visa sig att det är bra med rätt utrustning.
Susanne och jag var ute och gick på Sörmlandsleden med Freja för några dagar sedan. Rätt som det var drog hon iväg, trots att vi ropade (ingen är perfekt). Minuterna gick och kändes som evigheter, vi var tack och lov långt ut i skogen så risken för att hon skulle bli påkörd var liten, men man blir ju orolig och fundersam på var hon är.
Regnet hängde i luften och mörka moln tryckte på.
Efter att Freja varit borta cirka fyra minuter bestämde jag mig för att sätta upp tarpen, så att vi kunde vänta under den utan att bli blöta om det skulle börja regna.
Jag hann inte få upp tarpen helt för än första regndropparna föll och i samma stund kom en trött Freja tillbaka. Regnet tilltog så vi bestämde oss för att avvakta under regnskyddet.
Tiden gick och Susanne blev lite hungrig.
- Inga problem sa jag och plockade fram gasolköket och lite frystorkad mat. Till efterrätt blev det lite mörk choklad och kaffe. Freja fick också sin mat.
Regnet höll i sig och temperaturen sjönk, men jag hade en sovsäck som vi kunde stoppa om oss med.
Inte gick det någon nöd på oss inte. Vi hade jättemysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande