onsdag 24 september 2014

Sörmlandsleden

Etappansvarig på Sörmlandsleden -en ärofylld titel
Igår talade jag med kansliet på Sörmlandsleden och fick det bekräftat att jag nu är etappansvarig över sträckan 24:2B, mellan Bälgviken och Kvarntorp, tillsammans med Lennart Olsson.

Att få vara med och ansvara över något så fint som Sörmlandsleden är för mig en stor ära. Jag kommer göra mitt bästa för att locka ut folk på leden och få dem att trivas. Sträckan mellan Svalboviken och Eskilstuna känner jag väl och där har jag tillbringat många fina stunder som berikat mig och mitt liv. Första gången jag vandrade den sträckan var tillsammans med min fru i början av 90:talet. Vi brukar ofta återkomma till den fina upplevelsen vi hade tillsammans på Sörmlandsleden och mins den med glädje.
Nu har jag alltså fått det ärofyllda uppdraget att sköta en del av den fantastiska leden som går genom hela Sörmland. Jag tror och hoppas att det kommer ge mig nya fina naturupplevelser.
Folk brukar fråga mig om fina ställen att vandra på och jag brukar ofta rekommendera Hedlandsleden och/eller Sörmlandsleden. Man kan faktiskt gå vart som helst på dessa leder, för det är så fint var man än är.
Nu ska jag se till att det blir lätt att hitta på stigen i skogen på etapp 24:2B och att pilar och markering sitter som den ska. Det är inte omöjligt att jag kommer arrangera "Frossa i foto och friluftsliv" på just sträckan i vår.
Så välkomna nya och gamla vandrare till Sörmlands stolthet: Sörmlandsleden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande