tisdag 13 maj 2014

Test Ecco Terrain

100 mila test av ecco Biom Terrain
Varm och torr om fötterna trots fuktigt gräs och blött i marken. Tummen upp!


Nu har jag avverkat cirka 100 mil med mina trekkingskor som jag fått av ecco och här kommer en summering av mina intryck.
Så här års brukar det vara dags att se över om man ska köpa nya vandringsskor till sommarens äventyr. 
Jag har använt kängorna när jag cyklat till och från jobbet, när jag gått promenader med hunden Freja och givetvis på mina näräventyr.
Med cykelturerna, hundpromenaderna och näräventyren så har jag transporterat mig cirka 100 mil med dem. Testen har genomförts i varierat väder, från minusgrader till sol och regn.
Första intrycket var att de var snygga och mycket lätta, visserligen gick jag från vinterkängor till de här, men intrycket består. De är mycket lätta.
Andra intrycket var att de satt skönt, jag fick bara ett litet skavsår på hälen som försvann första veckan.
De är stadiga att gå i och ger bra fäste på varierat underlag.
I bland kan jag tycka att de är varma, men jag brukar ta för vana att lufta fötterna under raster.
Jag har inte frusit någon gång och jag har inte blivit blöt om fötterna under de här hundra milen.
Det är ingen vinterkänga, möjligen i stan eftersom skaftet är lågt. Men till sommarkänga eller kraftigare vandringssko, trekkingsko tycker jag att de är perfekta.
Jag vet också att ecco är generösa med garantier, vilket är viktigt.
Ecco Bio Terrain är en bra trekkingkänga som jag varmt rekommenderar.

(mina fötter är storlek 44 och mina ecco terrain är i storlek 46 för att fungera bra under vandring och kyla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande