onsdag 5 mars 2014

Freja hittade en vildsvinsskalle

Äntligen fick jag in Freja under Tarpen
Skönt med en värmande och sprakande liten eld.
Var ute en liten sväng i vårvädret. Efter en timmes vandring var det dags för rast, tarp-resning, eldning och matlagning.
Efter en kort stund kom Freja dragandes med ett luncherbjudande Jag tackade nej, trott att jag först trodde att det var hjort. Jag tog skallen i från henne för att hon inte skulle få vassa benflisor i magen (dumma husse). Två minuter efter att jag hängde upp skallen på en gren kom Freja dragandes med underkäken. Då fick jag se ett par stora hörntänder på käken och tankarna snurrade ett par varv och landade snart i att det måste vara en skalle från ett ganska stort vildsvin.
Vi fick en fin stund tillsammans och jag lyckades få in Freja under tarpen för första gången. Det går framåt.
Förs trodde jag att det var en hjortskalle

Den hängde jag upp i ett träd, Ett #ForestFaces
Två minuter senare kom Freja med underkäken. Notera hörntänderna =O

Nära till vattnet.
Första mutade besöket under tarpen :)
Den här dagen hade utsikten målats med grå färg. Jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande