onsdag 26 mars 2014

24 Hours Meals

Erik, jag och Freja testade 24 Hours Meals i går.
Vi var på spårkurs med Freja på kvällen och inte hade vi hunnit äta något efter jobb och skola. En tanke var att köpa med oss pizza till skogen, men så kom jag på att jag hade några mjukkonserver i källaren samt tillhörande värmepåse (vet inte vad den påsen heter). Man stoppar ner matpåsen i värmepåsen och tillför lite vatten. Sedan blir det en reaktion som bildar värme. Det är inga kemikalier, man kan dricka vattnet efteråt (även om det smakar illa).
Efter att vi lagt ut spå i skogen och Freja hade gjort ett jättebra jobb så var det dags att äta.
Erik började och han tyckte det var gott, sedan var det min tur (det lilla som fanns kvar i påsen) och det smakade jättegott, vi hade Lasagnette i påsen. En slags makaroner i tomatsås. Det lilla lilla som fanns kvar efter att jag ätet blandade jag ut i Frejas mat (hon är lite kräsen) och hon slukade all mat.
Kostnaden för maten var 45:- plus värmepåsen. Helt klart prisvärt om man jämför med en kall pizza.
Ps: När jag skulle lägga ut ett 100 meter långt spår och skulle lägga ut godis i slutet av spåret, visade det sig att jag glömt godiset i bilen. Jag lade min mössa där och hoppades på att den skulle lukta tillräckligt illa. Det gjorde den tydligen. Hon gick rakt på och var jätteduktig. Det var så kul att jobba med henne.

Här köpte jag min mat: Länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande