torsdag 6 februari 2014

Snigel Design

Äntligen ett bra kamerabälte!
Som du ser så får jag med det mesta. Den svarta påsen på gröna västen innehåller en regnjacka. Färgen på väskorna är lite mer grön i verkligheten.

Jag har inte varit nöjd med mitt tidigare bälte. Det har varit krångligt att ändra längden på bältet och så här års när man har tjocka jackor utomhus bör man enkelt kunna justera passformen så att man kan bära utrustningen inomhus utan ytterkläder.
Jag snackade med Mikael Kalmeborg på kalmeborg.se här i Eskilstuna och han plockade i hop en blandning av lämpliga väskor på ett justerbart bälte. Det finns massor med olika väskor att välja på och de sitter fast på den plats där man vill ha dem. Perfekt att slippa ha dem hasa omkring på bältet.
Vilken skillnad det blev med nya bältet. Jag tyckte mitt tidigare var vadderat, knappast. Det här bältet är jätteskönt och fickorna är stadiga och skyddar utrustningen bra.
Nu kommer jag hårdtesta bältet på jobbet, men hittills verkar allt vara perfekt. Faktum är att jag var ute på mitt första jobb med bältet nyss. Jag var på stand up på teatern med David Batra och Robin Paulsen. En mycket positiv erfarenhet var att det inte är något prasslande kardborreband till locken. Jag kunde byta objektiv helt ljudlöst utan att störa. Toppen!
Kostnaden för bältet komplett med fyra väskor är 1.500:-, ganska överkomligt tycker jag, med tanke på kvaliteten, funktionen och passformen.
Fabrikatet är från det Svenska företaget Snigel Design AB, som tillverkar utrustning till polis och militär. Försvarets Combat Camera använder utrustningen.
Så här blir det med all utrustning på plats i fickorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande