torsdag 9 januari 2014

Fjellduken hunter

Freja testar Jervenduken
Jag har köpt en fjällduk eller Fjellduken Hunter som den heter. Tanken är att jag ska ha med den i packningen när jag är ute i skogen med Freja.
Freja och jag tar oss en närmare titt på Fjellduken Hunter. Den kommer följa med på våra skogspromenader och näräventyr.

Anledningen till att jag tror den kommer vara bra till oss på våra skogspromenader är följande:
* Sittunderlag för hela familjen inklusive Freja (kanske inte så varmt men skyddar mot väta)
* Vindskydd för mig och hunden (kanske i minsta laget för att ta in hunden)
* Regnskydd under fikarasten
Jag har redan använt den några gånger och det är riktigt skönt att krypa in i den när man sätter sig och fikar i skogen, den känns verkligen varm, men man behöver komplettera med ett sitt/liggunderlag för att inte bli kall från marken.
Den är ganska dyr ca 2700:-, men den känns verkligen rejäl och de lämnar 10 års garanti och som sagt den går att använda den till mycket, från picknickfilt till bivacksäck.
Jag återkommer med en mer utförlig bedömning efter att jag använt den en längre tid.
#JervendukenHunter
#Jervenduken
#FjelldukenHunter
#FjälldukenHunter
#Fjällduken
#Fjellduken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande