onsdag 29 januari 2014

En brasa för själen

En brasa är som pricken över i
När jag var ute senast i skogen så gjorde jag upp en liten eld, bara för att mysa lite.
Notera vattenflaskan av typen Klean kanteen som ligger i elden. Smakade gott med lite varmt vatten.

Freja och jag var ute och vandrade lite. På vägen plockade jag på mig lite torrt gräs och lite annat brännbart för att ha och tända med. Det snöade lite, men annars var det torrt.
Jag hittade ett ställe under en gran för att få lite skydd och gjorde i ordning för att tända elden med tändstålet.
Efter ett par minuter var brasan på gång. Freja höll sig på behörigt avstånd från eld och rök, jag hade ju hoppats på att hon skulle ligga vid mig på Fjällduken som jag hade lagt på marken.
Det är otroligt avkopplande att sitta och titta och lyssna på brasan och bara vara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande