onsdag 13 november 2013

Dagens krönika i Eskilstuna-Kuriren

Här kan du läsa min krönika:
Länk

Vad har du i handväskan?

Visst har jag funderat på varför vissa kvinnor envisas med att släpa med sig en tung handväska. Jag menar, vad behöver man ha med sig, nycklar, plånbok och mobil? Men nu är det faktiskt så att jag till vardags bär på en 11 kilo tung ryggsäck som är packad med en massa bra att ha saker, så jag ska inte säga något.
Vad jag har i den?
Allt som behövs för att tillbringa någon natt i naturen plus lite till. Jag vill på något sätt vara förberedd när jag får lust att övernatta i skogen på väg hem från jobbet. Samtidigt ser jag det som lite träning, vissa går ju och bär på 10 till 20 kilo övervikt så det borde jag också klara. Du kanske tycker att jag har tappat en skruv och det skulle inte förvåna mig om jag hittar den längst ner i nämnda ryggsäck. Från och med nu kommer jag aldrig kommentera kvinnors handväskor, om den inte väger 11 kilo, för då kan vi snacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande