tisdag 5 november 2013

Bästa ryggsäcken

Första turen med Snigeldesign
I går hade jag förmånen att vara ute i skogen hela dagen. Jag hade med mig min nya ryggsäck från Snigeldesign på 120 liter.

Det tog cirka 300 meter innan jag hade justerat ryggsäcken så att den passade mig perfekt. Spontant så är jag mycket positivt överraskad och jag gillar verkligen det centrumupphängda höftbältet. Det gör att man nästan glömmer vikten och storleken man har på ryggen.
Jag har nu satt dit toppväskan på tio liter. I stora fickan på toppväskan har jag nu kamera, överlevnadsasken, kompass och karta plus lite annat. I lilla fickan har jag första hjälpen och lite choklad.
Sidofickorna ligger fortfarande i botten på ryggan eftersom jag vill ha en smidig säck, men jag kan när som helst montera dem på sidan och därmed ökat packvolymen med 30 liter.
Något som jag också noterade är att jag tycker den är ganska tyst jämfört med liknande ryggsäckar när man går i snårig skog. Visst låter det när en gren rispar mot sidan, men det är inte så farligt. Det är i alla fall skönt att veta att den håller om man går mot en vass gren.
När man sitter på säcken och vilar är det lätt att komma åt fickor och innehåll.
120 liters ryggsäck från Snigeldesign. Här är säcken utan sidofickorna, notera öglorna på höftbältet som är till för att dra vinterpulkan.
Nu är ju inte det här en utvärdering av Snigeldesigns 120 liters militärryggsäck. Det är bara en kort reflektion av första mötet och jag hoppas verkligen att det kommer bli många mil och dagar tillsammans.
#snigeldesign
#militärryggsäck
#bästaryggsäcken
#snigeldesign120l

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande