tisdag 15 oktober 2013

Trolltungan

Mot Trolltungan!   ...eller?
Dag 6
Ja ni kanske kommer i håg vad de sa när jag frågade om hur vädret skulle bli?
"I dag blir det regn,      ..men i morgon blir det sol"
Samma svar den här gången:(
Utsikt från tältet vid campingen i Odda.

Eftersom vandringen upp till Trolltungan är mer än dubbelt så lång som till Kjeragbolten (och den vandringen hade vi ju i färskt minne) så började vi omförhandla med familjen.
Var det värt att vandra i iskallt regn i kanske upp till två dagar?
Fanns det annat att uppleva på närmare håll?
Nej och ja.
Linnea var svårast att övertyga hon hade haft Trolltungan som sitt stora mål, men hon förstod att det inte var värt mödan.
Jag mins inte om de här husen tillhörde Odda eller Tyssedal, jag tror det är Odda.

Vi bestämde oss för att åka norrut, men vi skulle svänga förbi Ringedalsvatnet där man utgår i från när man ska till Trolltungan. Bara för att se hur det ser ut till nästa gång då vi gör ett nytt försök.
Vädret blev stadigare än de lovat och på den smala slingrande vägen upp till Ringedalsvatnet säger Susanne.
-Jag kan tänka mig att göra ett försök att gå till Trolltungan.
Linnea blev jätteglad och tog det som ett positivt besked. Erik ville inte gå och jag var mycket tveksam, men man vill ju inte vara en bromsklots.
Spontan ompackning av våra ryggsäckar

Så till slut stod vi där på parkeringen och försökte packa våra ryggsäckar.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande