måndag 8 april 2013

I knipa på grund av knipholk

Jag spikade i hop en knipholk i helgen och satte mig själv i knipa samtidigt.
Jag har lite planer på att sända live-tv på bloggen från ett fågelbo. Drömmen vore att sätta upp en kamera i ett fiskgjusebo, men det krävs nog en massa tillstånd och det kan nog vara lite problem med att få en kamera att sända livebilder från en ö.
Vi har ett skatbo på tomten, men det blåste ner för något år sedan. Visserligen har de byggt upp boet igen men det är ingen aktivitet där.
Så nu har jag byggt en knipholk med dubbla tak så att jag enkelt kan stoppa in en kamera om någon vill flytta in.
Under konstruktionsarbetet
Men det var inte så bara.
Envis som man är så skulle jag naturligtvis baxa upp den otympliga och ganska tunga holken själv.
När jag stod och balanserade på stegen kändes det väldigt ostadigt. Holken och jag vickade hit och dit för att plötsligt tippa rakt ut. Jag famlade så gått det gick med ena handen och höll mig fast med den andra. Jag såg hur holken skulle krossas mot marken 4 meter ner. Men icke. Det blev ett plums!
Holken ramlade rakt ut i sjön. F_n! Holken flöt sakta ut och jag tog stegen för att fiska tillbaka den. Då trampar jag ner med ena foten i vattnet, F_N i H_LVETE, vad det går illa sa jag högt.
- Hallå! Hör jag någon ropa bakom mig, samtidigt som jag baxar upp den vattenfyllda knipholken. Det var min svägerska med kompis som kom och hälsade på.
Jag klafsade upp med min blöta sko och hälsade med en hand som det uppstått blodvite på under dramatiken.
Holken fick stå på tork och vi gick in för att fika. Men på söndagen och med Susannes hjälp fick vi upp knipholken och när jag ändå var i farten fixade jag en plattform 50 x 50 cm uppe i en klyka. På den hoppas jag att en and eller ringduva bosätter sig.
Om det blir någon livesändning från holken eller fågelboet återstår att se, men håll ögon öppna här på bloggen så får vi se.
Skam den som ger sig. nu sitter den på plats. Nu pågår visningen och det är färdigt att flytta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande