lördag 5 januari 2013

Sommardrömmar

Tänk att få göra det man drömmer om...
Det finns ett par saker som jag skulle vilja upplev (eller flera när jag tänker efter). 
En av dessa saker är att segla med en gammal träskuta någon vecka och hjälpa till med segel och allt, det skulle vara kul.
Sedan har jag en annan dröm om att rida i fjällen.
Ni som känner mig vet säkert att jag gärna håller ett behörigt avstånd till hästar, men det hindrar mig inte från att göra saker som jag inte är så bekväm med som att rida till exempel.
Jag testade ju det förra hösten och det gick bra om du frågar mig.
Nu såg jag det här erbjudandet som verkar helt super!
En vecka uppe i Jorm med mat, boende, häst och allt annat praktiskt. En skön blandning av enkelt friluftsliv med matlagning över öppen eld till lite bekvämare och lyxigare stunder.
Hur ska jag planera min semester för att hinna med allt kul som finns att göra  =D

Läs mer om hästveckan här: Uppleva

4 kommentarer:

  1. Ja frågan är hur man ska hinne med allt man drömmer om...men man får ta en sak i taget :) Rida på fjället skulle nog vara helt underbart! och på Island skulle inte heller vara fel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du säger en sak i taget, med god planering kan man få ut det bästa av semesterdagarna, även några lata dagar då man inte gör någon ting. Men som sagt att "fjällvandra" med häst har många fördelar. Du slipper bära packningen, kan förflytta dig långt under en dag och samspelet mellan djur förhöjer närvaron i naturen.

      Radera
  2. Det låter helt underbart! Jag vill också på en semester till häst. Antingen i fjället, på Fårö eller på Island :)

    Jag rider i Skravsta, där finns en liten gård med ett litet stall och med ägarna är väldigt snälla och jordnära. Jag har hört att hästfolket brukar vara lite snorkigt men inte dem. Om du känner för att "värma upp" innan semestern i sadeln så rekommenderar jag dem väldigt varmt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, det kan nog behövas lite träning!
      Vet du jag har aldrig mött någon snorkig hästmänniska så det är nog inte sant.
      Men visst låter det underbart att vagga fram på hästryggen och kunna njuta av utsikten istället för att stirra några meter framför sig med svetten rinnande i pannan och en tung packning på ryggen.

      Radera

Liknande inlägg

liknande