onsdag 19 december 2012

Ny och inspirerande fotobok

Äntligen en fotobok med fokus på äventyr!
Om jag bara skulle ha en fotobok, då skulle jag välja Äventyrsfoto:)

Jag skulle nog vilja lägga till ett ord i bokens rubrik nämligen "Kreativt" Äventyrsfoto.
Boken är nämligen fylld av kreativa bildvinklar, objektiv, blixtplaceringar, exponeringar och miljöer och inte nog med det i boken Äventyrsfoto får du med hjälp av 9 steg tips om hur du tar den rätta bilden.
Visserligen är det mycket utförsåkning i pudersnö och halsbrytande klättringsbilder, men det spelar ingen roll för tipsen går att använda i de flesta situationer.
Jag hade nog även gillat boken om den hade varit i den mindre pocket storleken också, då hade den fått plats i fotoväskan.
Skulle jag välja en inspirerande fotobok så skulle det bli den här:)
Fotografen Fredrik Schenholm delar med sig av många års erfarenhet med kreativa bilder och boken kompletteras av Anders Wingqvists texter.

Läs mer på Calazo förlag.

Boken får 4 av 5 näräventyr av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande