söndag 10 juni 2012

Dagen med stort C

Äntligen!
I dag (11/6) ska Erik o jag dra iväg på vårt cykeläventyr mot Skåne.
Vi har planerat äventyret länge och vi är riktigt taggade men det centrala i vår resa är att vara tillsammans i nuet och att ta vara på den gemensamma upplevelsen.
Faktum är att det inte bara är en cykelresa, det här blir ett minne för livet, vi skriver lite personlig historia tillsammans.
Man behöver inte vara så tokig som jag och välja en så lång resa, jag tror att man får en minst lika positiv erfarenhet av att cykla en kortare sträcka. För det är inte milen som räknas utan hur man upplever dem och det finns en risk i att som vi, välja en tur på 55 mil.
Känner vi oss nöjda och inte vill cykla längre då avbryter vi.
Vi ska försöka rapportera här på bloggen efter vägen, det kan komma lite webb-tv också...

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Ja som ni kan förstå så önskar jag er ett stort lycka till på er cykelexpedition ner till Skåne. Ta nu vara på alla stunder på er färd, både de som är lite motigt och framförallt de glädjestunder som ni kommer att få.
    Jag följer med spänning er på bloggen. Ha det så gott och en särskild stor lyckatillkram till dig Erik.

    SvaraRadera
  2. Tack Hasse!
    Erik myste när han läste din hälsning och vi följer ditt råd och lever i nuet. Vi måste träffas snart!

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande