onsdag 25 april 2012

Äventyrsklubben


Höjden av lycka är att finna nya stigar.

Var ute och rekade för äventyrsklubbens träff nu på lördag.
Hoppades att jag skulle få se någon huggorm men icke, däremot hittade jag fina stigar som var helt nya för mig.
Jag tror att vi kommer få en kul dag.

Tema på träffen är: spår. Spår efter både djur och människor, vi kommer upptäcka att när vi är långt ute i skogen så kommer vi se och höra spår från människan.
Vi kommer som vanligt att slå vad om hur många olika fåglar vi kommer se eller höra och vi kommer göra rent hus bland alla närliggande geocachar, plus mycket mer tok.
Samling nu på lördag hemma hos Erik 28/4, kl 10.00. Äventyret tar nog cirka 4 timmar.

Utrustning:
*kläder efter väder
*Stövlar eller kängor, pga orm och vatten
*ryggsäck med vattenflaska, luffargodis som är en blandning av nötter, russin och choklad eller liknande samt matsäck till lunch.
Vi kommer vandra från Erik så ni behöver inte ta med cyklar, men om ni cyklar till Erik så går det bra att ställa dem kvar hos oss.

Välkomna!
Naturen dukar upp med blommor och upplevelser

Fina stigar som man naturligtvis måste kolla vart de leder


Spår efter människan

En blå led/stig

...och en röd

Någon form av ryggkota tror jag

Skrattar bäst som skrattar sist..   nja kanske inte i det här fallet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande