söndag 22 januari 2012

Ljusstark utrustning


Köpte en pannlampa, hjälmlampa eller om man så vill cykellampa i dag.

Den verkar riktigt bra och jag ska hårdtesta den från och med om tre timmar då jag ska cykla hem från jobbet.

Lampan är laddningsbar och är fulladdad på tre timmar, lyser riktigt bra 1000 lumens på 1 meter, vad nu det betyder.

LED-lampan ska klara över 5 års kontinuerligt lyse och batteriet ska klara 500-800 laddningar och allt är vattentåligt.

Toppen säger jag!

Nu ska det bli kul att cykla på kvällarna och komplettera mitt MC-ljus som är en katastrof.

Jag återkommer med mer info här.

Men hittills så verkar det vara bra grejer, rejäla och bra förpackade.

Sedan tycker jag det var bra pris 690:- plus frakt, jag tror jag gav 800:- för min Silva för några år sedan och den är inte i närheten av ljuskraft och har gått sönder (men fick ny på garantin).


Enkel att montera med långa och bra kardborreband
Synligt bra kvalitet, ska bli kul att testa hoppas den håller vad den lovar.

 Klicka här för att komma till Sportlampan XML-N1000.

 Efter första testet är jag mycket nöjd, när jag körde lampan på full effekt kändes det som jag var tvungen att blända av när jag fick möte.
På lägre effekt saknar jag ett mer spritt ljus men på full effekt lyser den ut bra på sidorna.

Lite missvisande bild kanske, på full effekt lyser den upp betydligt mer på sidorna än vad som syns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande