tisdag 10 januari 2012

Jag var ute och cyklade mer än vanligt i lördags.


Eftersom det var så lite snö men ändå lite isigt på stigarna så bytte jag till grovkalibriga dubbdäck på min MTB.
Sedan gav jag mig iväg på en liten tur i skogarna i närområdet, det var riktigt torrt och fint i skogen.
Fördelen med att cykla i skogen på vintern är att marken är hård och fast, inga flugor och lätt att se i skogen när alla löv fallit ner.
Innan jag stack justerade jag bakdämparen och pumpade i rätt tryck 8,5 bar för mig och det gjorde stor skillnad, jag tror nämligen att trycket läckt ut.
Jag startade på stigar som jag kände igen sedan letade jag upp okända slingor i skogen och följde dem dit de bar.
Det är en underskattad sysselsättning att följa okända stigar i närområdet, man tror att man känner varje stig.
Men icke.
Och det skulle visa sig att jag skulle följa fler för mig okänd stigar den här dagen, mer om de sedan..
Inte lätt att ta kort på sig själv men det gick efter lite övertalning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande