måndag 9 januari 2012

En varm korv


Äventyrsklubben åkte till Arosfortet med två nya medlemmar, Eriks kompisar Oskar och Oliver.
På vägen till Arosfortet diskuterade barnen vad vi skulle kalla oss, förslagen var lika många som varierande, allt ifrån ”Coola killar” till ”Snögubbarna”.
Väl framme frågade tjejen i kassan mig om vad laget skulle heta?
Jag frågade Oliver som varit mest drivande i den här frågan om vad vi skulle heta?
Oliver svarade ”en kokt korv”.
Så jag sa att vi ska heta ”en kokt korv” och så blev det.
Det visade sig att Oliver trodde jag hade frågat honom om vad vi skulle äta?
Snacka om att vi skrattade åt vårt roliga namn.
Vi hade matsäck med oss och tog några korta pauser för att dricka vatten, annars var vi där i 5 timmar och vi hade riktigt kul.
Barnen samarbetade riktigt bra och hjälpte varandra jättebra.
På kvällen när vi åkte hem stannade vi för att äta hamburgare, kokt korv hade vi fått nog av.
Jag tror ”en varm korv” fick ihop 560 poäng.
En fjärdedel av laget "en varm korv" på väg att samla poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande