fredag 1 juli 2011

Sista dagen och kanske sista resan med Lc4:n

Utsövda och med torra kläder startar vi hemresan från Dalen.
Vi körde hemåt och vi hade inte bestämt hur länge vi skulle köra eller om och i så fall var vi skulle övernatta.
Men vi puttrade på.
Vädret var skiftande så det var av och på med regnkläder som gällde.
Det blev inte många bilder tagna den här dagen..
Och rätt som det var passerade vi gränsen och in i Sverige, trots att Norge är förtrollande så är det skönt att komma hemåt.
Göran o Adam stannade hos släkt i Karlstad, Erik och jag drog vidare.
I Degerfors stannade vi och åt en riktig stor, svensk och ”billig” hamburgare.
Mums.

När vi kom till Arboga på kvällen stannade vi för att sträcka på benen.
Jag frågade Erik om han ville åka den stora, raka och snabbaste vägen hem eller om han ville åka den mindre kurviga som tar längre tid?
-Vi tar den kurviga, svarade Erik direkt.
Hemma på gården efter dagens 62 mil utser jag "Erik till ”Ironbutt JR”.
Viken kille och vilket äventyr det blev.
Mr Ironbutt jr

Tack Göran och Adam för bra resesällskap, vad kul vi hade.

PS: Som ni kanske har sett så har jag satt ut annons på hojen. Det är flera som undrat hur det står still eftersom jag bland annat kört till Nordkap med skjuts och nu den här resan.
Ni har rätt.
Jag har en tendens att dra iväg på längre turer med barnen bakpå och nu börjar Linnea bli sugen på hojresa till Italien och eftersom jag fortfarande har skavsår i arselet efter den här turen så har jag bestämt mig.
Det blir en hoj med mindre vibrationer förhoppningsvis en KTM 990, ekonomin tillåter inte det just nu men vi får se.
Så är du sugen på en självplågarmaskin hör av dig.

Undertecknad lite trött i ögat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande