tisdag 24 maj 2011

Nedräkning

Nu är det bara tio dagar kvar tills Erik, jag, Göran och Adam åker till Norge på motorcykeläventyr.
Det är full fart på förberedelserna.
Jag ska byta olja och filter på motorcykeln och eventuellt byta kedja och drev.
Sedan ska det köpas frystorkad mat, fixas frukostgröt, kaffe och choklad.
Sovsäckar, liggunderlag och tält, kök med bränsle och kläder ska plockas fram och ses över.
Hygien, första förband, kartor, verktyg och reservslangar till däcken ska med.
Bara för att nämna något av all packning.
Men det är en del av resan, just förberedelserna.
Är man väl förberedd så har man större chans att hantera problem som uppstår.

1 kommentar:

  1. Detta låter spännande!! Har ni rutten spikad eller kör ni på eventuella destinationer?
    Svar:

    Rutten är spikad i grova drag, sen om vi hör lite vilse så brukar det alltid bli roligare. Första natten blir utanför Töcksfors vid bilkyrkogården, sedan bär det av till Norska fjordarna.
    Anmäl
    Skrivet 25 maj 2011 09:07 per-anders

    Ser fram emot att läsa din berättelse! Lycka till med turen men byt kedja och drev innan. Varje gång jag funderar på att byta slutar med ett kedjebrott eftersom jag fortfarande funderar på att byta...
    Svar:

    Jag får se om jag fortsätter att fundera på att byta kedja, eller om jag struntar i det. Micke

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande