söndag 20 mars 2011

Näräventyr på motorcykel

Jag tog motorcykeln ner till Kalmar i dag.

Vilken vårdag, helt fantastisk.
Jag undrar om det verkligen bara är månen som är väldigt nära jorden just nu, jag tyckte nämligen att solen sken med en otrolig styrka i dag.
Trotts det så blev det lite småkyligt under de 4,5 timmarna det tog att köra de 36 milen ner till brofästet i Kalmar.

Småvägarna var isiga och hala, alltså inget alternativ eftersom jag tagit av dubbdäcken så det blev stora, torra och fina vårvägar hela dagen.
På kroppen hade jag Aclimas nätunderställ ett microfleece ställ samt en tröja och mc-stället, det funkade bra.
Grönlandsvästen och regnoverallen som även håller värmen effektivt fanns naturligtvis med, men jag nöjde mig med att frysa bara lite och inte nöta på kläderna i onödan.
 
Packad och klar


Småvägarna var isiga och hala, därför körde jag på de stora torra vägarna


Äntligen snabbare än min egen skugga


Dags att tank! 17,54 liter i tanken som rymmer 18L

1 kommentar:

  1. Skrivet 22 mar 2011 20:51 Brummebjörnen

    Du är toppen toppen Micke! Vilken härlig läsning som du delger oss läsare i Eskilstuna Kuriren,och inte bara i tidningen det går ju att följa dina äventyr var man än befinner sig på jorden. All lycka med dit trevliga skriveri.
    Svar:

    Ja tänk vad man sprider en massa knasiga idéer öve allt. Kul att du gillar det jag skriver.

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande