fredag 11 mars 2011

Galningar är vi allihopa, allihopa!

Reflektion från vildmarksmässan!

Det är alltid inspirerande att gå och tumma på och jämföra prylar och utrustning, men jag saknade många fabrikat och jag tycker att det är lite för mycket marknad än mässa.
Men glädjen med att gå en dag på vildmarksmässan är framför allt att få träffa så många likasinnade underbara galningar.
Jag/vi är inte ensamma om att gilla knasiga idéer och näräventyr.
Två personer jag träffade på mässan och som gjorde stort intryck på mig var Pierre Näsman och Gunnika Isaksson-Lutteman.
Det som förenar Pierre med Gunnika och oss andra äventyrare är nyfikenhet samt en vilja att utforska sin egen förmåga och naturen.
Gemensamt har vi också svaret ”varför inte” när någon ifrågasätter våra tokiga idéer och att vi vågar göra saker på vårat eget sätt.


Pierre Näsman gillar läget

Bra! Kör hårt och gå er egen väg, det gör jag!
Livet skall avnjutas nu, på ditt vis, man kan inte skjuta upp livet det pågår här och nu.
Beträffande benämningen ”näräventyr” så tycker jag att det föll i god jord när jag berättade om min blogg, det är ju det vi alla håller på med konstaterade jag när jag samtalade med folk.
Och det kändes kul att näräventyr är något som verkligen ligger i tiden och kommer mer.
Vi är många som inte har råd att åka Jorden runt för att delta i äventyr, men vi är många som kan skapa vårat eget näräventyr, och vi är många som faktiskt gör näräventyr.
Vill ni läsa mer om Pierre och Gunnika så kan ni gå in på länkarna:


52adventures
2everest

1 kommentar:

  1. Skrivet 11 mar 2011 19:47 TorpaHasse

    Att få vara tillsammans med likasinnade personer ,att bara få gå omkring och gotta sig bland vildmarksutrustning och lite galna individer gör att ett sådant här besök piggar upp och inspirerar till att planera nya äventyr.
    Tack för ditt sällskap på mässan.
    Svar:

    Tack själv Hasse och tack för det fina föredraget du föll på mässan, mycket bra och uppskattat! Nu laddar vi för nästa äventyr... //Micke
    Anmäl
    Skrivet 11 mar 2011 20:30 Brutissimo Björnen.

    Heder till dig Micke! Jag och fler med mig gillar det du skriver,det är så lättläst och intresant.
    All lycka till med dina äventyrs repotage,vi ser fram till ditt nästa äventyr.Jag vet att det läses även i Italien med översättning till Italienska språket.
    Svar:

    Kul att du och italienarna är intresserade av näräventyr. Har du tänkt på att hela livet är ett äventyr? Ha det bra/Micke Eller: Contento che tu e gli italiani sono näräventyr interessati. Avete mai pensato che la vita è un'avventura? Avere una buona / Micke

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande