tisdag 1 mars 2011

Äntligen vår, eller...

Nu är det vår!
I alla fall vårvinter eller senvinter, faktum är att det bara var -4° när jag cyklade till jobbet i dag, lite kallt om fingrarna alltså.
Kanske fortfarande är vinter ett tag till…


På fredag ska jag klämma ner mig i kajaken och träna på att rolla, vi ska vara i badhuset och jag tycker nog att det är lite pirrigt, men det ska bli kul.

Det blir starten på årets kajaksäsong och jag har redan många mål och planer för sommaren.

Ett mål är att paddla runt östra Hjälmaren, alltså från Skogstorp ut mot Hyndevad, under Bibybron och vända vid Hjälmaresundsbroarna för att paddla hemåt.
Troligen blir det en övernattning också.

På tal om vår..
Nu går det att cykla till och från jobbat utan cykellyse och då har våren kommit en bra bit på väg tycker jag.
Och en sak till, skatboet har ramlat ner.
Boet satt uppe i en stor thuja vid sovrumsfönstret, så nu kommer det nog bli mer livligt än vanligt när skapelsen ska byggas upp på nytt i vår.

Skatboet ser lite kallt ut.

Trevlig mars på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande