måndag 14 februari 2011

Vintertälta

Samma dag som vi träffade Lavskrikan uppe på Sälenfjället, samma natt skulle Erik och jag tälta.
Med skidorna packade jag den djupa snön så det blev ett jämt och slätt underlag att sätta upp tältet på.
Skidorna och stavarna fick fungera som tältpinnar.

Härligt tältställe!

Erik tjöt av glädje när han kröp in i tältet på kvällen och när han väl kom ner i sovsäcken började han genast att berätta Bellmanhistorier.
Vi hade riktigt kul.

Dags att gå och lägga sig

Erik ville inte att jag skulle somna före honom eftersom jag tydligen snarkar.
Men jag var riktigt trött och det var svårt att hålla sig vaken.
Erik däremot han bluddrade om allt och inget.

Tältlampan gav ett mysigt sken

Vi hade ett campingljus brinnande för att han skulle känna sig trygg och det gav ett mysigt sken.
Tiden gick och jag hade svårt att hålla mig vaken, kanske lika svårt som Erik hade att somna.
22.45 ville Erik gå in, hans gosedjur var för kallt, hm.
Men vi hade bestämt att om han inte ville sova i tältet så var det inga problem.
Tältet stod bara 50 meter från stugan.
Jag följde med Erik in.
Sedan gick jag tillbaka ut till tältet för att sova.
Men nu hade jag helt plötslig svårt att somna. Typiskt.
Men tillslut var det god natt.

Ännu ett kul näräventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande