måndag 14 februari 2011

Vilken dag!

Tog en promenad i det fina vädret, (eftersom jag jobbar kväll den här veckan), såg två fina rävar som gjorde sällskap.
Funderade kort på hur dvärgbandmasken kommer påverka mig och mina barns framtid.
Bestämde mig för att den lilla uslingen inte ska påverka mig alls.
Nästan i alla fall.
Rätta mig om jag har fel:
Men masken sprids genom rävens bajs och jag tror inte att jag hittills ätit bär med rävbajs på.
Räven brukar ju ofta bajsa på stenar eller andra höga platser för att doften ska spridas vidare, alltså inte bland blåbärsriset.
Och bären går ju att skölja av innan man äter dem.
Jag har i alla fall bestämt att leva som förut.

I rävarnas spår.

När jag följde rävarnas spår i den riktningen som de kom från så hittade jag ben från ett rådjur.
Djuren har det nog tufft i kylan och i den djupa snön.
Den isiga och hårda skaren som ligger underst är nog inget vidare heller.
Men den gnistrande naturen var mycket trevlig för mig, solen värmde.
Jag såg även spår efter vad jag tror kan vara en mink men jag såg också spår efter utter.
Jag hoppas få den på bild eller på film.

Fina vyer.



Isig natur.



Såg mycket is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande