onsdag 12 januari 2011

Rätta vinterfordonet


Följde med barnen till bussen i morse, vi fick stå och vänta i 35 minuter för att det hade blivit något fel på bussen.

När jag sedan skulle till jobbet på eftermiddagen såg bilen så igensnöad ut att den inte var något alternativ.

Då är det skönt att man har en motorcykel.
På med kläder och hjälm och iväg.
Tog med mig en extra hjälm för att hämta barnen från skolan, när jag ändå var på gång.

Den översnöade bilen var inget alternativ i dag

Mötte barnen bara några hundra meter hemifrån.
Erik blev glad att slippa gå den sista biten eller om det var för att han fick åka mc, hm.
Bitvis var det ganska spårigt men annars gick det kanon.
Bäst var det där det var riktigt isigt eller packad snö då spann inte bara bakdäcket utan hela hojen, jag myste jag också.

1 kommentar:

  1. Skrivet 12 jan 2011 19:12 Bamsebjörnen i skogen.

    Du är en kämpe Micke!
    Anmäl
    Skrivet 13 jan 2011 16:22 per-anders

    Jo, idag var det som vanligt trevligt att åka MC till jobbet, inte så kallt längre som dagarna innan jul! Har fortfarande märken på kinderna efter senaste förfrysningen...
    Men det är iaf inga flugfän som fastnar på glasögonen :)
    Lite obehagligt dock i rondeller och där det är extra spårigt med höga iskanter!
    Anmäl
    Skrivet 13 jan 2011 16:48 Mikael Andersson

    Ja det är sant Per-Anders allt har sin tid, flugor och mygg slipper man i utbyte mot is-peeling.

    /Micke

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande