söndag 2 januari 2011

Egna summerade äventyr 2010

Att summera ett bra och händelserikt år är lite som att beskriva hur mycket man älskar sina barn.
Det blir enkla ord som ska beskriva något mycket större och djupare.


Här nedan har jag gjort ett litet försök till en summering i grova drag:

Vi flyttade mycket förra året och det blev ett äventyr i sig, om än ett jobbigt sådant.
Under vintern hyrde vi en tillfällig bostad som låg 2,5 mil från Eskilstuna.
Stället hette Sibirien.
Och ni vet ju vilken vinter vi hade då, ungefär som nu.
Vattnet frös på toan och vi fick sova med underställ och sockor.
Hu, ja.
Vi bodde verkligen i Sibirien.

22/2-2010. Notera innertempen i köket 13.1 grader i sovrummen hade vi ca: 11 grader. Bra uppvärmning eller nedkylning inför Grönlandsresan.

Sedan flyttade vi in i ett varmt och fint hus i Skogstorp efter 7 dagar i huset åkte jag på en av mina livs resor till Grönland.
Jag var lite kluven att lämna familjen mitt i flytten men resan var bokad sedan hösten.
Det var en helt otrolig resa som gav mycket perspektiv på saker och ting och livet i synnerhet.

Hundarna levde ett hårt liv och gjorde ett fantastiskt jobb under vår resa till Grönland.
Alla mina tankar till dem.


När jag kom hem i april hade äntligen snön börjat smälta och våren kom snabbt.
Vi började ladda inför vandringen och bestigningen av Sylarna i början av juli.
Hur Erik 8 år skulle klara en sådan vandring var vi inte säkra på.
Därför åkte vi upp en dag före de andra, för att få mer tid till vandringen.
Men oj vad duktig Erik var.
Han gick ofta hundratals meter framför oss och ibland sprang han ”8:or” runt oss.
Hela familjen imponerade stort på mig och jag fick verkligen bekräftat vad jag vetat att min familj kan jag lita på i alla väder och när åskan går.

Erik mot toppen, Linnea kisar mot den vita snön.

På hemvägen tog vi en sväng till Ålesund i Norge och Norge imponerar som alltid på mig.

Där emellan har det blivit mindre äventyr och utflykter.
Bland annat tog Erik o jag en tur på motorcykeln ner till Karsborg med ett dopp som vi båda aldrig kommer glömma.
Vi badade i ösregn med stort Ö och hagel.

Vi var i alla fall själva på badet

Ja det var några saker från 2010 som jag kommer i håg i korta drag.

/Micke

1 kommentar:

  1. Skrivet 4 jan 2011 13:57 utemänniska

    Vill bara säga att din blogg är intressant och inspirerande! Tycker själv om små äventyr ute i vår fina natur.
    Anmäl
    Skrivet 5 jan 2011 12:12 Mikael Andersson

    Kul att du tycker bloggen är inspirerande, om du vill får du gärna berätta om något äventyr som du gjort.
    /Micke

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande