tisdag 7 december 2010

Är du årets Näräventyrare 2010?

Nominera till årets Näräventyrare 2010

Jag funderar på om vi kunde hjälpas åt att nominera och rösta fram ”Årets Näräventyrare 2010” för att inspirera andra att göra liknande saker.

Så här tänkte jag:
Nominera någon som har gjort något äventyrligt eller annorlunda i sitt närområde under 2010.

Nominera och rösta i kommentarer nederst i det här inlägget.
Skriv: Namn och ålder på näräventyraren, berätta om och var näräventyret var.
Och naturligtvis får du nominera dig själv!

Förutom ära och berömmelse får vinnaren en ryggsäck från Eskilstuna Kuriren.
Näräventyraren med flest röster vinner, vid dåligt röstdeltagande utser jag vinnaren i början på 2011.

Frågor?

Lycka till!


Mot näräventyret...

1 kommentar:

  1. Skrivet 8 dec 2010 16:26 Mikael Andersson

    Hej!

    Jag vet inte om vi platsar in som ett näräventyr, men en av tankarna
    kring vårt projekt Vintersarek var i alla fall att visa på vilka
    fantastiska naturområden som finns i vårt eget avlånga land. Att man
    inte behöver resa jorden runt för att genomföra ett riktigt äventyr.

    Hur som helst tillbringade vi 90 dagar av vintern som gick i Sareks
    nationalpark, boende i tält och snögrottor. Glädjerusiga åk från de
    dramatiska bergsidorna blandades med fantastiska turer i dalarna och en
    eller annan långtråkig dag inblåsta i lägret. Läs gärna mer på vår
    hemsida http://vintersarek.se/

    Med detta sagt skulle jag vilja nominera vår "Expeditionsledare" Joel
    Karlberg därför att han var den som tog det första steget mot att göra
    verklighet av denna drömtur.

    --
    Med vänlig hälsning

    Henrik Simu Gunnarsson
    070-319 07 72
    www.vintersarek.se
    Anmäl
    Skrivet 8 dec 2010 20:52 Per-Anders

    Får väl nomiera Gustaf Rundlöf (11år) som en kandidat till årets näräventyrare. Tycker han är värd utnämningen för hans nyfikenhet på vintercamping. Men framförallt för att han genomförde natten ute i tältet på gräsmattan trots stugvärmen lockandes, bara meter ifrån tältplatsen.
    Anmäl
    Skrivet 9 dec 2010 08:45 Mikael Andersson

    Det kom ett mejl från Björn, i Stöpen norr om Skövde:

    Hej jag skulle vilja nominera min son Oskar 10år till årets Näräventyrare 2010. I januari läste han en överlevnadsbok om att göra en snögrotta för att sova i. Så han började lasta upp en jättestor snöhög på gräsmattan som sedan fick frysa till några dagar. Sedan grävde han ur den för att sova i den. Då kom frågan: pappa du kan väl sova med mig? Jag svarade ja utan betänketid. När så helgen kom tog vi fram tjocka sovsäckar och kröp in i snökojan. Det var trångt men inte kallt. Ute var det värsta snöovädret. Vi sov riktigt gott den natten. Vi hade fuskat liten när vi täppte för öppningen så det yrde in lite snö.

    Det finns en bild på detta äventyr på utsidan. Mitt profilnamn på utsidan är kamera.
    MVH Björn.
    Anmäl
    Skrivet 29 dec 2010 11:40 Mikael Andersson

    Hej Micke!

    Jag vill nominera min man Hans Andersson till årets näräventyrare.
    Han är en man som tar alla möjligheter till ett äventyr, gärna i närmiljö! Är det bara tillräckligt kallt och stormvarning går han med glädje 3 mil med 15 kilos packning för att sedan slå upp sitt tält, långt borta eller nära, för att övernatta i en snödriva.
    Vad driver då denna man? Envishet, målmedvetenhet och att testa sina egna och andras gränser!

    Som du förstår är det ett äventyr i sig att vara gift med denna man...


    Ha det bra! Lena
    Anmäl
    Skrivet 2 jan 2011 18:56 Mikael Andersson

    De tre ungdomarna, Linnea, Ellinor och Erik, vill jag med ett stort hjärta nominera till årets näräventyrare.
    Vårt mål i somras var Sylarna och de var enormt fokuserade på uppgiften. De har genomgått en utbildning för att vara flexibla och att nå det planerade målet oavsett väder. Detta tillsammans med mycket envishet, gjorde att de klarade av att nå fram till Sylarnas toppar.
    Den 1,6 mil långa vandringen över fjällvärlden kanske inte blev precis som de hade räknat med. Efter 7 timmars slit i ihållande regn, skavsår, ont i kroppen av den tunga packningen infann sig trots detta en glädje över att de var på väg mot ett äventyr som väntade vid Sylarna.
    Med otrolig fokusering, envishet, och framförallt med god kamratskap. Hela gruppen hjälptes åt, genom att stötta varandra nådde dom fram till det utsatta målet.

    Hasse Andersson.
    Läs mer på Bloggen Äventyrs
    Med vänligen hälsning Hasse.
    God fortsättning.
    Nu ska jag och gumman titta på en annan rysare. "INSTÄNGD".

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande