måndag 15 november 2010

Öm i hela kroppen

I söndags brottades jag med kluriga gåtor och klättrade med skakiga armar i ribbstolar och andra knepiga konstruktioner.
Jag besökte Arosfortet i Västerås och om man tycker om att krypa, klättra och leka så är det här ett perfekt ställe att vara på.
Och jag stortrivdes!
Jag var där med Äventyrsklubben som den här dagen bestod av förutom mig också Hasse Andersson, Linus, Elinor och Linnea.
Vi startade kl 10.00 med kort genomgång sedan öste vi på.
Vi kämpade hela dagen och hjälptes åt att tillsammans samla ihop poäng.
De fysiska rummen där vi skulle klänga som apor tyckte vi allra mest om (don efter person).
Först när jag kom hem blev jag påmind om min faktiska ålder, ömma armbågar och stela knän blev resultatet.
Men vi hade verkligen roligt och det var värt allt slit!
Ungdomarna (alltså inte Hasse och jag) briljerade.
De var både smarta, tekniska, smidiga och starka men framför allt jobbade de tillsammans för laget och det är en bra egenskap.



Linus på höga höjder.



Elinor hängande i linbanan på väg mot nya poäng.



Linus och Linnea kämpar för laget.

Nu ska vi köra vidare mot nya äventyr.
En mörkerövning i Torpa mellan Kungsör och Eskilstuna står som nästa punkt.
Jag återkommer om mörkerövningen senare…

1 kommentar:

  1. Skrivet 17 nov 2010 12:32 Torsten

    Bra tips, Mikael, och väldigt inspirerande mål. Vi ses på Sörmlandsleden, hoppas jag.
    Anmäl
    Skrivet 17 nov 2010 19:19 Micke

    Jag hoppas verkligen att vi ses på Sörmlandselden Torsten!
    Kul att du gillade mina tips.
    /Micke

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande