fredag 12 november 2010

Långfärdsskridskor

Har funderat på långfärdsskridskor i flera år men eftersom jag bara nötte på lädret de gånger jag provade skridskor i skolan så är jag lite fundersam på hur det ska gå.
Hjälm, armbågsskydd och en stor gigantisk kudde på baken blir nog min utrustning.
Men jag ska nog försöka testa vid Isstadion någon kväll och jag behöver verkligen alla tips jag kan få.
Ska man ha stavar?
Vilka skridskor ska jag ha?
Jag har sett att det finns de skridskor som sitter löst baktill, vad ska det vara bra för?
Isdubbar, livlina, torra kläder i vattentät ryggsäck mer rem mellan benen har jag förstått att man ska ha på sjöisarna.
Är det något mer jag ska tänka på?
Just det: inte vara själv på isen.
Mer?


http://els.skridsko.net/
http://www.friluftsframjandet.se/eskilstuna/langfardskridsko

1 kommentar:

  1. Skrivet 17 nov 2010 15:55 TS

    En ispik kan vara bra att ha för att kolla kvalitén på isen. En del kör med kombinerad ispik/stav för att lättare ta sig fram.
    Anmäl
    Skrivet 17 nov 2010 19:16 Micke

    Ispik låter som en bra grej TS!
    Men vist kan man köra med två stavar också, som en skidåkare.

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande