Till slut hittade vi en camping innan Karlsborg och svängde av.
Där hade strömmen också gått. Vi åkte in på campingen och kollade var vi skulle slå upp tältet.





Hittade en fin plats nära sjön. Vi parkerade hojen och gick tillbaka till receptionen för att köpa lite godis och korv.





En dam tittade storögt på oss från sin husvagn när vi gick förbi i ösregnet. Vi såg tydligen lite komiska ut för hon kunde inte låta bli att dra på smilbanden.
Jag tyckte inte det var ett dugg kul.
Strömmen kom tillbaka och vi kunde gå in i TV-rummet och avvakta regnet.
Både regn och blixtar stod som spön i backen, men vi hade det mysigt.
Efter två timmar i TV-rummet viste vi precis hur man spränger gamla hotell och stora skorstenar enligt Discovery.
Men vi skulle sätta upp tältet.
På vägen tillbaka stod samma dam som flinat åt oss tidigare och betraktade sitt förtält där allt flöt i en stor lerpöl.
Skrattar bäst som skrattar sist.
Tältet restes på en ganska torr plats, men i princip så flöt hela campingen.
Erik ville naturligtvis bada och jag fixade maten.





En farbror kom över och frågade om han kunde hjälpa till med att torka våra kläder.
Mycket vänligt.
Vi stod och snackade lite och det visade sig att han naturligtvis var en gammal knutte.





Alltid trevligt med folk som vet hur kul det är att åka hoj.
Tillslut lyckades jag få upp Erik ur badet och vi kunde äta.
Senare på kvällen när vi krypigt ner i våra sovsäckar ringde vi hem till mamma för att säga god natt.
Erik förklarade för mamma att ”vi har det toppen” jag kunde bara instämma.
Jag tror att vi skrattade oss till söms i tältet efter att vi berättat belmanhistorier för varandra.