MUUU! Det var det ljud vi väcktes av. En flock kor/köttdjur närmade sig stugan med höga brööl.
Inget att hänga upp sig på tänkte jag.
Men när det brölade precis utanför stugknuten så rutorna skallrade var jag tvungen att titta ut.
Där står den största tjur jag någonsin sett och kliar sig mot framskärmen på hojen.
Skärmen vek sig som inget och hela hojen gungade oroväckande.
Vad fan skulle jag göra?
Han kan väl inte stå där och nöta omkull min hoj. Där går gränsen. Nu hade han skitit i det blå skåpet.
Jag fick tag på en trädgårdsstol och for ut i bara kalsongerna och förde ett jäkla liv, med avsedd effekt.
Tjuren tog några förvånande steg åt sidan till min förvåning och lättnad.
Om tjurar kunde skratta garantera jag att det var det han gjorde när han gick i väg.
Med lite skakiga ben hämtade jag kameran för att på behörigt avstånd föreviga monstret.
Naturligtvis så ser han inte alls sådär stor och otäck ut på bilden som jag tyckte.
Det var ett jäkla uppvaknande!
Lika bra att packa och köra vidare.


Det där är bara en kalv


Där är han.. vist ser han farlig ut.. eller?