torsdag 19 mars 2009

Vårljudstecken.









Tjabba!
I förmiddags så tog jag faktisk en skön promenad i vårsolens glans. Med kaffe och Wienerbröd begav jag mig av till Tumboberget, delvis för att se hur långt våren hade kommit vid klätterleden och delvis för att höra om det hade dykt upp några vårljud.
Klätterleden är snart klättringsklar,lite snö kvar på backen men själva klippan var både snö och isfri. Att få sitta uppe på ett berg med en fin utsikt och bara lyssna till alla ljud en solig vårdag är helt underbart, med solens varma strålar i ansiktet och alla dessa ljud av fåglarna som skvallrar om att snart är sommaren här och det är dags att sätta bo.
Jag hörde talgoxen som med sitt envisa kvittrande faktiskt började närma sig platsen där jag satt, med sin nyfikenhet så var det nästan att han kom fram till mig och tog en bit av mitt Wienerbröd som jag höll i handen. Lyssna på talgoxen: http://wildlifegarden.se/fagelsidor/talgoxe.html
En hackspett hördes på långt håll och det var nog tur att jag befann mig på ett betryggande avstånd från honom för jag hade ingen hjälm på mig.
Vi hörs och syns på lördag jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande