lördag 7 februari 2009

Ett spännande äventyr i Mariefred.




























Hej alla äventyrare.
Min dag började kl 06.00 lite trött, men när tankarna kom till det jag skulle få vara med om så började jag långsamt att vakna upp. Kokade kaffe åt frukost och sedan var det bara att slänga in ryggan i bilen som jag hade preparerat med smörgåsar vatten kaffe och några wienerbröd.
Klättergrejerna hade jag lagt in i bilen kvällen före och det var ju inte vilka klättergrejer som helst.
Med nyinköpta och delvis lånade grejer så begav jag mig av mot ett fruset vattenfall i Mariefred.Där träffade jag min klätterkompis Janne, förväntningarna var stora på vad som skulle hända.Väl fram vid berget så riggade vi en toppsäkring, det tog ca 1 timme. Vi tog oss ner till foten av berget och började klättringen mot toppen som låg ca 15 meter längre upp. Med isyxor och klätterjärn så nådde vi båda toppen. En enorm känsla infann sig hos mig när man på det här sättet kunde ta sig uppför berget i det frusna vattenfallet. Vi är båda oerfarna när det gäller isklättring men när vi bestigit toppen 3 gånger var så sa vi, att det här måste vi göra om fler gånger.
Efter en heldag vid isfallet så styrde jag kosan hemåt till Torpa med ett leende på läpparna så tänkte jag att, ännu ett nytt äventyr har jag provat och klarat.

1 kommentar:

  1. Grattis Hasse!
    Det där såg riktigt kul ut, säkert jobbigt också.
    Tänk att hitta så relativt extrem klättring så nära hemmet.
    Precis så ska äventyr vara = )

    Micke

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande