lördag 22 mars 2008

Utrustning

Flera här hjälpte mig med bra grejer, tank och dyna köpte jag från ”saftig”.
Ortlieb sadelväskor från ”jaws” och tankväska från ”Mipp”.
Den mjukare dynan var också en förutsättning.
Vi (Linnea & jag) provkörde en helg i påskas tor till Skåne (totalt 118 mil) med originaldynan.
Snacka om träsmak. Rena tortyren.
Nu körde vi 45 mil om dagen utan större problem.
Tankväskan var också viktig för att få med allt och för att fördela vikten. Lite jobbigt att stå upp och köra men annars kanon.
Ortlieb sadelväskorna var riktigt bra, grym kvallitet, rymliga och stabila. Helt vattentäta!
Jag fick konstruera en ram som höll väskorna stadigt och jämt placerade baktill med lagom avstånd från ljuddämparen.
Konstruktionen var av en gammal spark med som jag krökte till och fixade i ordning. Snacka om recycling.
Kortare turer med lättare packning går det säkert bra att bara hänga väskorna över dynan.
Men eftersom vi hade tung packning och skulle köra så långt på dåliga vägar så ville jag att väskorna skulle hänga med så bra som möjligt (det funkade kanon).
Jag fäste två ”punka lagning” på burk med silvertape på ramen en bak och en fram.
Två däckjärn, en på vardera framgaffel.
En framslang på framskärmen och en bakslang i packväskan bak.
Diverse skruvar och kedjelås i en burk som jag fäste på bakramen.
Ock givetvis förstaförband på styret.
Mycket av grejerna sitter fortfarande kvar, kan ju vara bra att ha.

Bilder kommer snart…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande