Om min pappa frågat mig när jag var 12 år om jag hade velat följa med honom på MC till Nordkap.
Så hade svaret och äventyret varit givet. Ett minne för livet att dela på.
Jag har två barn en tjej, Linnea som är 12 och en kille, Erik på 6 år.
Självklart skulle Linnea få chansen att hänga på, Erik var ännu för liten. (8 år är nog lagom)
När jag hörde med sambon, vad hon tyckte om mina planer så svarade hon att hon tänkt samma tanke. Kul med intelligenta och förstående kvinnor.
Det gäller att förankra knasiga idéer.
(Linnea och jag körde en vecka i Norge på en XR650 när hon var 9 år. Så hon har ju lite rutin. Rapport finns på forumet)
Jag frågade Linnea om hon hade någon önskan om MC-destination. Hon tog fram kartboken och började peka på Baltikum.
Spännande.
Vad tror du om en resa hit upp?
Frågade jag och pekade på Nordkaps klippan.
JAA! VA KUL! Svarade hon.
Vet du hur långt det är dit? Frågade jag.
Nej.
Det är över 200 mil dit upp, förklarade jag.
Det är väl inget, svarade hon och fortsatte,
när åker vi…